Kolarstwo torowe :
W dniach 3-5 marca, w pruszkowskiej Arenie odbył się Puchar Polski oraz Eliminacje do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w kolarstwie torowym. Doskonale w konkurencjach sprinterskich spisał się Robert Rzepka z Imielin Team, który wygrał 200 m i keirin a w sprincie, po perypetiach sprzętowy był 5. Podczas rywalizacji w wieloboju omnium, w skład którego wchodziły 4 konkurencje : scratch, wyścig tempowy, wyścig eliminacyjny i punktowy zdobył 5 miejsce. Dobrze spisał się nasz kolejny zawodnik - Jan Szary, który w omnium B był 11 a wyścigu na 2000 m na dochodzenie był 16.
Objaśnienie dla niewtajemniczonych nazw tajemniczo brzmiących konkurencji :
scratch - jest najprostszą w założeniach konkurencją . To jakby przeniesiony na welodrom mini wyścig szosowy, w którym wygrywa po prostu pierwszy kolarz na mecie. Na dystansie rywalizuje najwięcej ze wszystkich torowych dyscyplin zawodników.
omnium - konkurencja dla najbardziej wszechstronnych. Składa się na nią pięć rodzajów torowej rywalizacji: sprint, scratch, wyścig na dochodzenie, punktowy i jazda na czas. Za zwycięstwo w każdej otrzymuje się jeden punkt, a wygrywa zawodnik z najmniejszą ich łączną liczbą. W przypadku równej ilości o wyższej pozycji decyduje rezultat konkurencji czasowych.
keirin - w języku promotorów keirinu czyli japończyków nazwa ta jest zawołaniem do walki. Na starcie wyścigu (osiem okrążeń) staje do ośmiu śmiałków, którzy podążają za człowiekiem na motorowerze typu derny, który wprzód wygląda niczym zagubiony pośród grupki kolarzy turysta. Zawodnicy nie mają prawa wyprzedzić jadącego na przedzie derny, który po każdym okrążeniu stopniowo zwiększa prędkość, która oczywiście zabójcza nie jest. Na dwa i pół okrążenia przed metą motorower zjeżdża do wewnętrznej części toru, co jest sygnałem do walki. Próbujący wcześniej obrać jak najlepszą pozycję zawodnicy rozpoczynają wyścig właściwy na odcinku 750 m.
Niezwykła zacięta jest rywalizacja w wyścigu pościgowym (na dochodzenie), który zaliczamy już do konkurencji wytrzymałościowych. W wersji indywidualnej dwaj rywale startują po przeciwnych stronach toru. Ich zadaniem jest praca na maksymalnych obrotach tak, by doścignąć rywala, czyli de facto nadrobić nad nim pół okrążenia przewagi. Najczęściej o wygraniu pojedynku (system ko) decyduje jednak lepszy czas.